Bienao vastelaovendj!! (veur uch den) - Reisverslag uit Renwick, Nieuw Zeeland van Joep Bool - WaarBenJij.nu Bienao vastelaovendj!! (veur uch den) - Reisverslag uit Renwick, Nieuw Zeeland van Joep Bool - WaarBenJij.nu

Bienao vastelaovendj!! (veur uch den)

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

01 Februari 2005 | Nieuw Zeeland, Renwick

He hallow mensen, hier weer een berichtje van mij. Vorige week was het weer weer erg warm hier, een paar dagen echt tegen de 30 graden gehad, en ik moet je zeggen, dat is best warm voor in een januari. Dat is ook echt een van de dingen die ik nog altijd het leukste vind hier. Ik loop hier te zweten in een korte broek en T-shirt, en julloe lopen daar kou te lijen met lange kleren (volgende week carnavalskleren grrrrr............). Maar op het moment is het hier ook maar bewolkt, en een beetje regenachtig, dus ik ben maar aan mijn verslag begonnen!! Ik ga hier een plan opstellen voor mijn stagebedrijf om het onkruid in de rij te bestrijden, iets wat een groot probleem is hier, omdat zij hier ook biologisch werken. Het is verdorie lastig om weer eens te beginnen voor school, na bijna 10 weken niks meer aan school gedaan te hebben. Maarja.... No worry's!!

Maar mijn weekend was wel goed. Vrijdag heb ik bezoek gekregen van Bas en Wout. Zij studeren ook aan de HAS, maar dan Veehouderij. Ook zijn het Limburgers, dus dat was weer lekker "plat" praten. Na eerst een frisse duik in de zee genomen te hebben. Zijn we gaan barbieknoeien, dikke steaks!! Daarna zijn we s'avonds naar Blenheim gegaan, en hebben we daar flink "bijgetankt" om het zo maar te noemen. Zaterdag heb ik hun nog mijn stagebedrijf laten zien, en hebben we hier nog wat wijn geproefd, maar volgens mij gingt het er niet zo goed in, omdat we nog een beetje vol zaten van vrijdag.... Daarna heb ik hun uitgezwaaid. De rest van de zaterdag heb ik dan ook niet veel meer gedaan, omdat ik gewoon te lam was. Wel heb ik nog tennisles gekregen van Henry uit Schotland, valt niet mee. Omdat ik zaterdag nik sgedaan had, had ik me voorgenomen om zondag flink actief te gaan doen. Ik wou de Mount Fishtaill gaan wandelen. Was maar 1740 meter.... Ik zondag om half 7 opgestaan, rugzakje klaargemaakt, nieuwe batterijen in de camera, en vertrokken. Het was een wandeling van ruim 5 uur stond er aangegeven, het eerste uur ging nog wel, toen moest ik een beekje oversteken, en toen begon het..... Het was een beetje de grove berg in het Leudal, en dan alleen 60 keer zo hoog!!!! Niet normaal!! Na 2,5 uur gelopen/geklommen/geklautert te hebben, heb ik maar besloten om me om te draaien. En nu weet ik een ding, ik moet gaan sporten als ik terug ben in Nederland!! Maar ik heb evengoed genoeg gezien daar. s'Middags ben ik naar het museum geweest in Blenheim, daar hadden ze heel veel over de historie van Blenheim. Ik vind het altijd maar raar hier, als hier iets oud is, is het misschien 100 jaar oud ofzo!! Ook hadden ze een heel museum met de history van de landbouw. Maar helaas was het gedeelte in het gebouw gesloten. Buiten hadden ze alles staan wat nog opgeknapt moest worden, niet normaal hoeveel!! En hoe rommelig!! aar het was wel mooi.
Gister heb ik trouwens mijn eerste duikles gehad, echt gaaf!! Heel raar om onder water te kunnen ademen. Ik heb maar geen foto's gemaakt van mijzelf in een duikpak, want ik zie er volgens mij uit als een Michelin-poppetje! Die verrekte barbieknoei!! Moet echt gaan sporten...... Nou mensen, allemaal een kei mooie Vastelaovendj!! Maar dat zal wel geen probleem worden! Hojje worruh!! See ya all!!

  • 01 Februari 2005 - 20:59

    Wiel:

    Hoi Joep,
    Van Gerrie hoorde ik dat je haar via sms gevraagd had waarom je nog steeds geen reactie van mij gehad hebt; Nou, dat ligt niet aan de Vastelaovendj want daarvan hebben Trudelies en ik nog maar weinig meegekregen..... Geen onwil hoor, maar we zitten nog steeds in de overname-perikelen van de bezorgdienst, en vastelaovendj valt zo extreem vroeg dit jaar dat we bijna geen kans krijgen om even aom te haole.
    Ondertussen - voor ons een geruststelling - zijn je broer en zusjes wél al volop in vastelaovendjstemming; Ik hoorde Stef vanmiddag aan de telefoon tegen een vriendje zeggen: "Ich blief gewëun doorzanike toet ich waal nao de zoepkoel moog.....".
    Verder is Gerrie elk vrij moment bezig met de bouw van hun carnavalswagen, ze treedt regelmatig in andere dorpen op met haar kliek om de sjlager te presenteren, ze gaan allemaal naar élke gelegenheid die er de afgelopen weken was, en die met oetrope, receptie, bonte avond, etc. te maken had; Van waem zoje ze det toch hübbe??
    M.a.w.; Als we er zelf niet aan toekomen, hebben we tenminste gezorgd voor navolging.
    Onze opvolger (www.haiboerhai.nl) heeft het er ondertussen druk mee; We helpen nog waar nodig, en ook rij ik op zaterdag nog de bezorgroute in Brabant, maar eerlijk gezegd; Als het aan ons ligt moet het ook niet meer al te lang duren... Hij gaat immers zijn eigen weg, en de klanten moeten nog aan alles wennen, en ik denk dat het gewoonweg beter is als wij er dan niet meer al te nadrukkelijk bij betrokken zijn.
    De vrachtauto is sinds zaterdag verkocht aan Haico, en momenteel worden nog de laatste formaliteiten afgewikkeld (huurcontract, etc.).
    Volgende week dus álle reden om 'm good te laote gaon!
    Ik wilde bijna zeggen; "Zielig eigenlijk dat jij er dit jaar niet kunt bij zijn", maar - zeker als ik alle foto's bekijk - ondertussen hoop ik dat je waardeert wat- en waar je op dit moment bent; Menigeen is jaloers op je!
    En ook goed dat je zelf in de gaten hebt dat het leven méér is dan barbeknoeien en bijtanken.... Geniet en profiteer ervan, en hopenlijk met een heleboel "bagage" terug over een paar maanden!
    PS. Trudelies wil wel, maar kan nog steeds niet de moed opbrengen om achter "dat ding" te kruipen en je te schrijven; Ik zal haar blijven aanmoedigen.
    Groet
    Wiel

  • 02 Februari 2005 - 01:07

    Aag:

    Hi Trudelies en Wiel, Wiel zeg maar dat die Trudielies zich maar gauw achter dat ding moet zettenIk zat bij Wulms met jouw moeder om het naaivak te leren , We hadden altijd veel pret , Ik heb een dochter die heet Trudy en een heet Anna nog een
    zoon Adrian waar Joep mee wil gaan jagen als hij hier komt Ik heb 7 klein kinderen Mijn man Nic is 14 jaar geleden gestorven En Adrian Doet nou de farm Hij heeft drystock zoals ze dat noemen.
    Joep bedankt voor je mail see you Aag...

  • 02 Februari 2005 - 06:29

    Gem:

    Eej Joep waar komt die Wout op jouw foto vandaan?
    Hoor t wel!
    Enne verder daar volges mij alles picobellof niet? Houwe zo!
    Greetz!

  • 02 Februari 2005 - 18:04

    Joep Zelf:

    Ijselstein

  • 02 Februari 2005 - 21:51

    Miekevantom:

    Beste Joep.
    Als je bij Aag,met Adrian gaat jagen,zorg dan maar voor een goeie conditie,want Adrian die klimt en klautert als de
    beste.Je moet hem dan eens vragen of hij je mee
    neemt beneden,naar de vally,waar het water omhoog wordt gepomt.Ik vond dat een van de mooiste plekjes van Nieuw
    Zeeland.Hoop dat je de tijd hebt om alles te bezoeken Groetjes mieke van Tom Boonen.

  • 03 Februari 2005 - 08:21

    Gem:

    Dat dacht ik dus al komt me bekend voor! Wist niet dat die de HAS deed, is die daar ook ff op vakantie ;)?
    Greetz!

  • 03 Februari 2005 - 08:52

    Pool:

    ha die joop. ben je ziek ofzo. ik hoor allemaal sportieve geluiden van jouw. de komende dagen kunnen we ons hier in nederland ook weer van de sportieve kant laten zien.
    de arm mond coordinatie wordt dan weer optimaal getraind. dat wordt weer flinke duur training met het glas bier in ons hand. kortom het wordt weer lekker zuipen en feesten met carnaval. dat is wel balen zeker dat je dat nu moet missen. wij hebben weer een kei gave wagen met een atractie. wij hebben een hijskraan giek met een draaikrans eraan. aan die draaikrans zitten vier stoelen waar we in kunnen zitten. als die giek omhoog gaat ga je tot 6,5 meter hoog en hang je op zijn kop. ondertussen draai je ook nog rond dus dat is wel gaaf. zo'n brute atractie vindt je op geen enkele kermis of pretpark.
    hey de groeten weer. ik ga weer even (nog 1,5 dag) verder met mijn werk op mijn stage plaats en dan ga ik lekker carnaval vieren. houdoe

  • 04 Februari 2005 - 02:48

    Wout En Bas:

    Hej joeppieoooo,

    We zitten nu in auckland. beetje klote weer gehad in Coromandel. Morgen wrsch springen van de Skytower. Afgelopen maandag al parachute gesprongen in Taupo, zeker een aanrader, en daar wordt je niet moe van.
    Geniet er nog maar van.

  • 04 Februari 2005 - 02:50

    Wout En Bas:

    En wie is Gem?

  • 04 Februari 2005 - 10:40

    Gem:

    Gemma uit Zeilberg als er dan ergens een lichtje begint te branden in een ver verleden....

  • 04 Februari 2005 - 18:33

    AnnA:

    Hej Joep,

    nou mijn laatste weekend is aangebroken. Dus ik moet er nog ff het beste van maken. Lekker aan de Slivovice, heb je maar een paar glazen van nodig en dan lig je om... Mn verslag is ingeleverd, dus nog een paar dagen lamballen voor de boeg en dan t vliegtuig pakken en op weg naar huis. Zie je in April weer aan de overkant..
    Greetz AnnA

  • 04 Februari 2005 - 21:06

    Joep Zelf:

    ik zie dat er weer allemaal oud "appollo-zeilberg" liefdes boven komen drijven op mijn site? Waar de site toch niet allemaal goed voor is he!! De meeste van jullie zullen de vastelaovendj wel gestart zijn op het moment, nou ik ga zo naar: Blues, bruce en barbeque festival hier in Blenheim. Moet erg goed zijn, dus wel zullen zien!! De groete

  • 05 Februari 2005 - 14:39

    Gem:

    Joep vanwaar komt al die achtergrond info :P, we waren nog jong en onbezonnen zullen we maar zegge....

  • 05 Februari 2005 - 18:43

    Wiel:

    Voor wie het nog niét wist:
    Morgen, 7 februari 2005 wordt Joep 20 jaar!
    Dat betekent volgens de kalender in Nieuw Zeeland (die 12 uur voorloopt op de West-Europese) dat we op carnavalszondag om 12u 's middags ('n uur vóór de optocht) al de gelukwensen zouden moeten gaan overbrengen.....
    Maar op dat moment is er natuurlijk nog niemand boven water...(?)
    Daarom deze oproep om er vooral op tijd bij te zijn!
    Groet
    Wiel

  • 05 Februari 2005 - 22:36

    Joep Zelf:

    Was maar een gok hoor gem!! Ben poddomme een beetje behoorlijk verbrand gister, mijn gezicht "trekt", en ik heb nu geen sokken meer aan, maar zomerschoenen. Zal volgende keer wel wat foto's p[laatsen, om dit uit te leggen. Allemaal weer een fijne vastelaovendj he......

  • 06 Februari 2005 - 00:42

    Peter Dorssers:

    Hoi joep,

    Alvast proficiat met je verjaardag. Ik lees dat je wat aan je conditie wilt gaan doen.Je moet hier niet mee wachten tot je weer terug bent. In NZ kun ook al een hele boel doen. Misschien wat meer fietsen inplaats met de auto overal naar toe rijden en wat minder steaks en biertjes. Je ben ook al geen 18 meer en dan groei je niet meer in de lengte maar in de breedte. Je kunt ook wat vaker zo'n berg wandeling maken ook goed voor de conditie evenals tennisen.Dus het begin is al gemaakt. Zo te zien op de foto,s is in het museum nog genoeg werk te doen. Niet iets voor jou? Is de duif de enige vogel die je tegen bent gekomen in NZ? Zitten er in de bergen bij jou ook Keas (soort papagaai)? Hier gaat alles zijn gangentje dus weing nieuws.

    groetjes peter dorssers

  • 06 Februari 2005 - 09:54

    Conniej:

    heeeeey poepser!!!!!
    alles goed daar? Hier wel hoor(lekker carnaval vieren):P enne proficiat he!! Ik hoop dat je toch een lueke verjaardag hebt zonder ons:P
    gr's xxxxxx connie

  • 06 Februari 2005 - 18:26

    Miekevantom:

    Beste Joep.Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.We hopen dat je daar,in het verre Nieuw
    Zeeland,een fijne dag hebt.Geniet er maar van!!!
    De wensen zijn van Wim en
    Alice,Con en Mark en de kids en Mieke Boonen.

  • 06 Februari 2005 - 19:28

    Aag Van Dingenaas Sef:

    Hi JOep"
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je een prettige dag zult hebben, Ik was de vorige week Zondag jarig '
    En vadaag zou mijn zus Riek jarig zijn geweest'
    Joep geven ze geen vrij voor zo'n dag? Dat vasten
    avond in holland gaat even goed voorbij Joep. Ga maar weer eens duiken' Joep ik mail je weer eens gauw . Veel groeten en '
    have a nice day .
    See you Aag...

  • 07 Februari 2005 - 02:51

    Joep Zelf:

    hey mensen, bedankt voor de felicitaties!! Ik moet zeggen, ik voel me niet echt ouder, maar dat zal wel komen haha. Ik moet zeggen dat ik op het moment de "vastelaovendj" erg mis, maarja niks aan te doen. Veel speciaals zal ik niet gaan doen voor mijn verjaardag, hebben een biertje vanavond in het hostell, en ik moet de collega's hier op het bedrijf woensdag bij de gezamelijke "morning-smoko" nog ff tracteren op wat gebak.

    Wat vogels betreft hier Peter, die zijn er genoeg, en inderdaad ze maken erg vreemde geluiden. Ik zie hier veel Tui's (ook een goed biermerk trouwens) en ook hoor je veel Bellbirds. En ook zie je veel Fantails, heel erg aggressieve kleine vogeltjes, die bijna niet op de foto te krijgen zijn. Maar ik blijf proberen!! Voor de rest ook erg veel merels, huismussen, spreeuwen, lijsters, putters, leeuwerikken, kwartels en andere vogels die hier allemaal geimporteerd zijn door de europeanen. Net zoals veel van de dieren. En daar hebben ze zo afentoe nog al wat problemen mee. Zag laatst een foto van jachtparij op koikarpers. Ze jadden de jacht geopend met pijl en boog op een meer met ontzettend veel koikarpers. Ze hadden daar meer dan 6 ton aan karpers geschoten!! Achja, dat waren weer wat feiten! Nou nog allemaal een mooie carnaval (alweer....)

  • 07 Februari 2005 - 06:35

    Henk:

    PROFICIAT !
    Jouw dag zit er wel al bijna op niet ? Ik hoop dat hij niet onopgemerkt voor je voorbij is gegaan.
    Als je nog aan het feesten bent, dan veel plezier !
    Henk, Janneke en Ruud, José, Michel

  • 07 Februari 2005 - 06:55

    Wout En Bas:

    Heej Poep!!!

    Gefeliciteerd!!! We hebben je nog geprobeerd te sms'en maa op de een of andere manier lukte dat niet! Bij deze dus..
    Met ons is alles goed.. vandaag naar Cape Reinga geweest en weesten sand-boarden!! Dat was echt helemaal geweldig met een klein sufplankie van de duinen af met 50 km/u..

    En er gaat trouwens nog steeds geen lichtje branden...maar goed!

  • 08 Februari 2005 - 11:08

    Leen & Eli Silvrants:

    Beste Joep,
    We hebben je kaart ontvangen, hartelijk dank hiervoor.
    Van verschillende kanten berichten over je ontvangen.
    Ben nu in Amsterdam bij Eli, fijne verjaardag gewenst!
    Groeten,
    Leen (& Eli)

  • 08 Februari 2005 - 11:09

    Leen & Eli Silvrants:

    Beste Joep,
    We hebben je kaart ontvangen, hartelijk dank hiervoor.
    Van verschillende kanten berichten over je ontvangen.
    Ben nu in Amsterdam bij Eli, fijne verjaardag gewenst!
    Groeten,
    Leen (& Eli)

  • 08 Februari 2005 - 11:11

    Gerrie:

    Heej joepie!Proficiat nog, door de carnaval heb ik geen tijd gehad om iets te laten horen. De carnaval in Neer is weer zeer gezellig. De vrijdag en zaterdag ben ik bij sjaen geweest en zondag hebben we natuurlijk met de optocht meegedaan! Het was heel mooi weer, er stonden veel mensen langs de kant. Die groep van jou heeft echt een sjieke wagen dit jaar, ze hebben in buggenum de 1ste plaats gehaald, in Neer de 3de plaats en in Roggel de 5de plaats, dus dat zegt al genoeg!! Wij hebben 50euro gewonnen in Neer, ik heb geen idee welke plaats dat is. Ook in Roggel was de optocht zeer geslaagd, 's avonds was ik kei moe dus die avond viel een beetje tegen. Iedereen is nu naar Eghel optocht, behalve ik want ik moet dalijk werken. Ik vind het best jammer, maarja! Amuseer je nog daar, hier hebben we nog 1 avond carnaval en dan zit het er ook weer op!
    Groetjes Gerrie

  • 08 Februari 2005 - 12:22

    Gemma En Rene:

    He Joep, beetje laat maar ook van ons nog van harte gefeliciteerd...

    Greetz!

  • 08 Februari 2005 - 14:17

    Robert Sanders:

    heeeeeeeyyyyyyyyyy joeppieeeeeeeeeeeeeee enne,alles good onger de appelesienezon dao haha!nou wae motte nog eine daag,nouja eigelik 2 daag met hieringsjille derbie dus nog effe doorbiete!hub pien aan mien vingers van het houwe met de dieke trom dus det geit lekker hahaha!dalik motte we nao de boerebroelof,zeen we veur oetgeneudigd knulle en daonao effe een serenaatje aan maik van dirrkx bringe want dae haet longontstaeking,neet zo sjoeen dus want det beteikentj geine vastelaovendj veur hem!maja dus we dachte det het waal leuk zou zeen om hem een serenaatje te bringe!en jao joep as dich het vleegtuug regels den wille wae auch dich een serenaatje kome bringe hahaha!maja vanaovendj motte wae dae kwiebus alweer in de fik zette dus den is wieer vaorbiej,maar den weite we ein dink zeker:volgendj jaor besse der wieer biej tatataaaaataaaaaaaa!!!!hub wieer serieuze concurrentie neudig met het leste nao hoes haer gaon hahahaha!!!!!!!amezzeer dich dao en we zulle vanaovendj nog waal smse dink ich zoeee hahahaha!alaaaaaaaafffffff

  • 08 Februari 2005 - 16:22

    Mieke:

    ha joepie! kijk je je emails niet of zo? nog proficiat met je verjaardag! wij hebbe met de kiet ook een wage gebouwt en we hebben in kessel en neer meegedaan je krijgt de groete van bert en ron (kesseleik) groetjes mieke

  • 08 Februari 2005 - 17:21

    Fam Op De Ven:

    heej!

    gefeliciteerd met je verjaardag! en nog een hele fijne tijd down under!!
    groetjes Jan José Vera en Jaap Op de Ven

  • 08 Februari 2005 - 17:22

    Fam Op De Ven:

    heej!

    gefeliciteerd met je verjaardag! en nog een hele fijne tijd down under!!
    groetjes Jan José Vera en Jaap Op de Ven

  • 08 Februari 2005 - 18:46

    Gerrie:

    heej joep, kijk eens op www.kwiebusse.nl daar staan allemaal foto's op van de optocht in neer, natuurlijk ook van de wagen van ons! haha

  • 09 Februari 2005 - 04:31

    Mart,pap,mam,wike,mieke,stef,connie,eline:

    heeeeeeeeeeys poepert!!!
    wij zijn nu bij mart hunnekes aant koffie/friet drinken/eten. het is nu half 7 in de morgen. we zijn net trug aan het gaan van de vastelaovendj maar we zijn bij mart blijven steken jij bent lekker aan het werken:P

  • 09 Februari 2005 - 04:34

    Stef:

    ik ben ook bij mart wij zijn bie sjaen geweest rop lag al haast het slapen wij zijn nu bij mart en we hebbe ria wakker gemaakt ik ben de papegaai horejager het leren praten
    gr stef

  • 09 Februari 2005 - 07:53

    Joep Zelf:

    ik zie het al, het was weer net zo gezellig zoals altijd met de carnaval! Ben blij dat het voorbij, hoef ik me niet meer te ergeren dat ik er niet bij kan zijn!! haha. Zal komende week weer eens een nieuw verhaaltje typen. Ik ga waarschijnlijk over 2 weken ook 3 dagen naar het Abel Tasmanpark voor degene die het wat zegt!

  • 12 Februari 2005 - 06:41

    Aag:

    Hi Joep
    blij dat de carnaval weer voorbij is? Je moet eerst de groeten hebben van Piet van Toon, Ik had hem bedankt voor de mooie fotos
    Dat was na 11 uur vanmorge
    en nou had ik al mail terug, Ik vind het fijn om
    mail vanHolland te krijgen
    Na bijna 50 jaar denk ik nog veel aan Holland.
    Wat hebben we mooi zomers
    weer he Joep. Jullie hebben
    het nog altijd een beetje
    hoger in Blenheim dan wij
    in Taurnnga
    Maar het is ons warm genoeg
    je moet er maar eens gauw
    een nieuwe story opzetten
    Joep

  • 14 Februari 2005 - 11:53

    Véronique Van Rijt:

    He Joep wat ruig dat jij in Nieuw Zeeland zit. Ik kwam toevallig deze site tegen omdat ik iets aan het opzoeken was van iemand anders. Geniet er maar van, van al die mooie ervaringen daar.

    Groetjes Véronique van Rijt.

  • 17 Februari 2005 - 09:39

    Joep Zelf:

    zekers leef ik nog. Ben alleen een beetje druk geweest de laatste tijd. Zal komende week weer een nieuw verhaaltje sturen en foto's plaatsen want ik ga morgen naar het Abel Tasmanpark! Dus, de groetjes en tot volgende week!

  • 17 Februari 2005 - 20:03

    Ron:

    Ha boelie

    wie is het dao, Ich dink waal geweldig want det is nondeju een sjoen landjt.
    hubse trouwens al foto's toegestuurdjt gekraege vanne carnaval, ich haai emes gezag det der det mos doon, mer ich weit neet mier waem (carnaval he) euver carnaval gespraoke het waas (sorry veur dich) echt enne geweldigge vastelaovendjt met veul beer (uiteraard) fieste toet laat en enne sjoene wage al zigge wae het zelf. dae wage haet os onnog bist get prieze opgeleverdjt:
    In Buggenum 1e
    In echel 2e
    In NAER 3e
    In Roggel 5e(muggezifters)

    Dus mer al met al bist geslaagtjt. De carnaval haet mich trouwens nog mier opgeleverdjt: een maetje. ze hitj Sedieh kumt oet os eige sjoene dorpke echt een leuk maetje. wie zitj het trouwens met de vrouluu dao fijne?

    mer good, ich haop desse dich amuseers en ich huur het waal

    groete Ron

  • 19 Februari 2005 - 19:29

    Aag:

    HI Joep
    zet der eans ein anger
    verhaol op ; wea zeen meug gekeake op thet van ! febrewarie .
    Ich hoap det neames dig mear srieft veur des se thet verangers Aag.....

  • 19 Februari 2006 - 11:29

    Dorenda Van Seumeren:

    Hoi Joep,
    Ik ben op zoek naar Eli Silvrants inzake een reünie van school in Venray. Heb jij haar e.mail-adres voor mij?
    Alvast bedankt!
    groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Renwick

Joep
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 104179

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: