trip bijna ten einde! - Reisverslag uit Renwick, Nieuw Zeeland van Joep Bool - WaarBenJij.nu trip bijna ten einde! - Reisverslag uit Renwick, Nieuw Zeeland van Joep Bool - WaarBenJij.nu

trip bijna ten einde!

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

16 April 2005 | Nieuw Zeeland, Renwick

Hey hallow mensen! Hier alweer een nieuw verhaaltje van ome Joep in het oh zo verre "Nouveau Zeelande" (schrijf je dit zou in het Frans?) Ik heb ruim 2 weken druiven plukken erop zitten en ik heb er eigenlijk een schurfthekel aan dat ik het niet kan afmaken. Ook moet ik de "harvest-party" missen. Heb me dus echt goed vermaakt de afgelopen paar weken op het bedrijf. Lekker veel uren gewerkt, toch nog niet het aantal gehaald als wat ik in Polen iedere week werkte, maar toch...

Zal een dag druivenplukken beschrijven:
6:00 de wekker gaat af, en de meeste mensen die me kennen weten dan dat ik er dan pas om 6:20 ofzo uit kom rollen. Kortom, haast! Snel ontbijtje met "weedbix", dit zijn een soort van cornflakes-brokken of hoe je het uit moet leggen. En dan de auto in, en naar de wijngaard. Daar start ik dan om 7 uur. Eerst even een tas koffie. Daarna probeer ik de eerste te zijn zodat ik op de trekker kan gaan zitten, anders moet ik kou gaan lijden met kratten uitleggen in de rij.... Degene die dit werk doen, worden ook wel de "Bin(krat)-bitches genoemd. In de wijngaard werken op het moment zo'n 50 mensen, allemaal mensen die via een contracter(loonwerker) werken. Deze plukken de druiven in de kratten, en wij moeten deze kratten ophalen en in een grotere kist legen. Deze grote kisten worden vervolgens weer opgehaald en naar de winery gebracht met de vrachtwagen. Nou dit doen we dus de hele dag, beetje lachen, elkaar ondergooien met druiven etc. Mooi dus! s'Avonds om een uur of 5 zijn we dan meestal klaar, daarna nog ff voor een biertje ff langs de winery, en dan naar huis, kijken of ik zin heb om te koken.... Maar ben best wel moe na het werk, ben vorige week zelfs een keer om 20:15 naar bed gedaan, dat had ik volgens mij al in geen 17 jaar meer gedaan denk ik.

Gister heb ik mijn wrak ook verkocht, voor $550,-! Zelfde als wat ik er voor betaald had, dus dat was een mooie goedkope auto. bijna 10500 km mee gereden hier, vrij netjes dacht ik zo!

Nou komende week heb ik mijn vliegtuig terug. En vrijdag kunnen jullie een biertje komen drinken en mij weer aanschouwen als jullie daar tenminste zin in hebben! haha

Tot dan, en iedereen heel erg bedankt voor het kijken op mijn site, en alle reacties!!

see ya later!

Joep

  • 16 April 2005 - 16:32

    Eddy En Anke:

    Hey joepie,
    Balen weer naar huis!! Maar daar zijn ook wel weer goede dingen aan. Lekkere volle koelkast vol eten en kiezen wat je eet......lekker met je vrienden bijkletsen/lachen. Dat blijft thuis toch beter dan daar. Kei leuke verhalen gelezen op jou mooie site, waar wij onze herinneringen aan NZ weer hebben teruggehaald, geweldig!
    He, fijne reis terug en tot?? snel?? Kc denk ik. Houdoe

  • 17 April 2005 - 05:39

    A Ag:

    WAsje al bijna weg, zonder dat ik je goede reis had gewenst . dus deze week ga je al weg Joep?
    Blijf je nog op een of andere manier in verbinding
    met ons? We zullen je missen hier. Goed dat je vertrekt voor dat het koud word. maar in Holland is het volgens Mieke ook nog geen zomer
    Joep het allerbeste van je geleende Oma. Doe je pap en mam en oome Peter de groeten van Aag van Dingenaas Sef...

  • 17 April 2005 - 09:38

    Ome Peter:

    Aan alles komt een einde. Maar ik denk dat je een mooie, leuke en leerzame tijd heb gehad die je voor geen goud had willen missen en op geen enkele school kun leren. Hopelijk dat je vrijdag alweer wat gewent bent aan het naerse dagritme dan heb ik wel zin in biertje. Ik neem aan dat je dan thuis aantref. Of heb je een andere lokatie in gedachte ? Rest me nog om jou een goede terug reis te wensen.

    see ya later

    ome Peter

  • 17 April 2005 - 13:43

    Wiel:

    Hoi Joep,
    Hopelijk nog op tijd om je een goede terugreis te wensen?
    We zorgen dat woensdag de koffie klaar staat, en nodigen bij deze ook iedereen die Joep wil zien uit om hem dan thuis in Neer te verwelkomen, of anders vrijdag langs te komen.
    Aag, nog bedankt dat je "oppas-oma" wilde zijn; We houden contact.
    Groeten
    Wiel

  • 17 April 2005 - 23:36

    Joep:

    Nog een nachtje te gaan.... Heb net mijn vliegtuig gecheckt en alles was nog ok, dus hopen maar dat dat zo blijft..

    Ben nog ff vergeten te vermelden waar ik nu echt naar uit kijk:
    -echte sterke koffie
    -friet zuurvlees met mayonaise
    -normale kaas, geen chemische, in plakjes voorverpakte plastic rommel.
    -En weer eens lekker plat Naers kalle (heb ik bij Aag trouwens ook al kunnen doen).

  • 18 April 2005 - 00:31

    Thijs:

    Ha Joep, een goeie terugreis gewenst. Ik zie je maandag waarschijnlijk op school... al heb ik meer zin in het terras erna.
    Als ik je daarboven in de lucht nog zie: Ik zit in dat grote vliegtuig, met die blauwe en rode letters. Wel terugzwaaien he! Groeten Thijs

  • 18 April 2005 - 08:34

    John B:

    He Joep,

    misschien een beetje laat, maar kun je me nog wat Lion Red meenemen? Ik weet niet of je nog ergens plaats hebt in je koffer?!?

    gr. John

  • 18 April 2005 - 17:57

    Connie:

    ha joep...
    ik vind fijn dat je weer naar huis komt maar bij de dingen waar je echt naar uit kijkt horen wij daar ook niet bij???

    xxx connie

  • 18 April 2005 - 20:00

    Ivo:

    Hey Joep,

    moet je straks weer aan het werk op school, klote he!
    Ik blijf nog even genieten op het Duchi Korsou! Als ik terug ben drinken we wel weer een Holgertje!

    Groeten je buurman

    ps doe je een beetje rustig met mijn onderhuurster?

  • 19 April 2005 - 06:48

    Aag VanDingenaas Sef,:

    Hi Piet van Toon en al de andere mail vrienden van ons dorp.
    Ons Joep is wel op weg naar huis nou,
    Ik had niet gedacht dat ik op dit plekje iedere week wat zou mailen, naar een onbekende jonge student van Neer. In december had ik Piet van Toon. {de laatste Zondag?} gevraagd om die jongen te waarshuwen
    Dat hij hier wel warme kleren nodig had, Ik had gezien dat hij op zijn Site een beetje opschepte , Dat hij here met Kerstmis in zijn korte boks en T shirt zou staan, terwijl ze in Holland bevroren, Wel we hadden in 60 jaar niet zo'n koude December gehad,
    maar daarna hebben een prachtige zomer gehad. De nachten worden wat koeler maar overdag is het nog 20 en soms over. Ik wist niet dat ik zo involved raakte met die Joep, Om iedere week wat te mailen, Maar ik hoorde dat hij een klein zoon was van Mien Hansen En Graad Dorsers, Mien waar ik mee naaien had geleerd bij Fien van Wulms. Dat was een tante van Leon Teepen {een andere mail friend van mij. Mien was in 2002 gestorven . Ik dacht ik zal Joeps oma zijn zolang hij in NewZealand is. Via Joep leerde ik Wiel Joep's vader kennen en oome Peter Alle twee nog niet geboren toen ik vanuit Holland vertrok , In 1955 . Het was fijn om ook email van hun te krijgen , Beste dorpsgenoten ik wens jullie het aller beste en tot een volgende mail See you Van Aag Goodbye Joep ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Renwick

Joep
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 104156

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: