vakantie - Reisverslag uit Renwick, Nieuw Zeeland van Joep Bool - WaarBenJij.nu vakantie - Reisverslag uit Renwick, Nieuw Zeeland van Joep Bool - WaarBenJij.nu

vakantie

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

11 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Renwick

Hey hoi mense,
Ik had even niks te doen en ik dacht werk het dagboek maar weer eens bij. Waar ben ik gebleven.. Ohhja vorige week zaterdag ben ik begonnen met mijn gereis. De auto ingepakt, laatste dingen geregeld met het bedrijf enzo, en toen aangereden richting de westkust. Was echt een prachtige weg langs de buller-river. Daarben ik nog een keer gestopt bij de swingbridge, de langste hangbrug van nieuw zeeland. Daar heb ik een beetje rondgewandeld en gekeken. Daarna ben ik doorgereden naar Westport, en zoals iedereen me al verteld had, daar is echt niks te doen! Toen ben ik verder gereden naar Greymouth, tussendoor nog gestopt bij een zeehondenkolonie. En daarna door gereden. Toen ben ik ook nog gestopt bij de pancake-rocks. Dit is wel mooi om te zien, dit zijn net stapels pannekoeken waar het water tegen omhoogspuit. De zee is daar dan ook erg ruw. Daarna heb ik mijn auto gewoon ergens op een klif geplaats en heb ik wat gekookt in de kattebak van de auto en ben ik gaan slapen in de auto. De dag erna ben ik doorgereden naar Greymouth en daarna Hokitika, daar heb ik al de greenstone eens bekeken, een soort van jade voor de mensen die het niet weten. En je wordt er daar echt mee kapot gegooid, is gewoon niet meer leuk.Dat geld trouwens ook voor het goud.

Nou daarna ben ik doorgereden naar de Gletsjers. Het was trouwens al gestart met regenen, het kwam echt met bakken uit de hemel, tot het gewoon echt niet meer leuk was. In Franz Jozef ben ik toen gestopt voor 2 nachten. Omdat ik het winters weer in Nederland toch wel een beetje miste ben ik met een wandeltocht de gletsjer opgegaan. Dit was echt super! In je korte broek ff een gletsjer beklimmen! Zie de foto's. Het weer was die dag gelukkig ook goed! De dag erna ben ik aangereden richting Wanaka. Toen ik onderweg een foto wilde maken kwam ik er achter dat het knopje van mijn fototoestel pleite was! Na veel gevloek gescheld en gegodver ben ik in de regen maar verder gereden met de gedachte dat ik geen foto's meer kon maken. Echt zonde want de weg van Haast naar Wanaka was echt prachtig! Heel veel watervallen en echt zo'n lord of the rings uitzicht!

Toen ik in Wanaka was kreeg ik ineens de ingeving dat ik misschien foto's kon maken met een naald. Dus nu houd ik een punaise op het knopje. En het werkt!! Na een 2 lekker rustige dagen in Wanaka ben ik doorgereden naar Queenstown. Ik schrok me kapot toen ik hier kwam, het is echt precies iets anders dan de rest wat ik tot nu toe gezien heb. Zo toeristisch en zo druk!! Ik heb dan ook al mijn eerste parkeerbon binnen hier, omdat ik mijn auto op een 1,5 doorbroken gele streep gezet had, de hufters, achja. Queenstown is de stad om te te verongelukken met allemaal extreme sporten. Ik ben gister dan ook geweest river-surfen. Dit is een super ruwe rivier afgaan, met een bodybaord, kleine surfplank. Was echt gaaf!! Door de vele regen stroomde daar nu 340 kuub water per seconde doorheen!! Ik voel nu dan ook overal spierpijn.

Nou vandaag ga ik een beetje rondkijken hier, is echt prachtig hier met al de bergen enzo. En vanmiddag komt waarschijnlijk Hayo hier aan. Dit is een jongen die bij in huis heeft gewoond in den bosch. Waarschijnlijk gaan we hier dan samen verder reizen. Nou mensen de groete, en veel plezier daar achter!

Joep

  • 12 Maart 2005 - 01:19

    Aag:

    Hi Joep , dat is niet meer gaaf zo als je zegt , als er geen reacties meer achter jouw mail staan. Joep je had beter eerst naar het Noorder Iland kunnen komen, Wij hebben nog al goed weer gehad. maar je maakt toch heel wat mee Ik zal meteen je fotos bekijken, Wanneer denkje hier aan te komen?
    Had je niks gemerkt van die tornedo ? Joep tot ziens van Aag,,,,,

  • 12 Maart 2005 - 12:19

    Roel Custers:

    Doodgegooid met jade en goud zeg je? Nou ja als je toch een keer dood, is dat nog eigenlijk niet eens zo beroerd he.

  • 12 Maart 2005 - 16:27

    Krotje:

    hey joep, lekker buize de 22e. en zwarte crossen. we zeen os waal

  • 13 Maart 2005 - 18:02

    Hoekske:

    Ha Poep.

    Hoe istie daar aan de andere kant van het wereldbolleke. Hiero sneeuwt het niet, dan regent het wel.

    Oudoeweej,

    Hoekske

  • 14 Maart 2005 - 08:14

    Wolly:

    Hey Joepie!!

    Ik hoop niet dat de waterleiding van je lichaam afgevroren is toen je daar bij je grote ijsje stond te poseren.

    groeten wolly

  • 14 Maart 2005 - 13:31

    Tietje:

    Hej kerel! Hoe gaat het joepke? Wat dacht je eindelijk vakantie... Hier in neer gaat alles zijn gangetje, op school ook wel. Heb alleen weinig zin de laatste tijd, maar ja ben ook al weer 9 jaar aan het studeren, he! Wanneer kom je eigenlijk terug naar NL? Ik heb weer les. We spreken elkaar weer eens. Geniet van je vakantie en de groete.

  • 14 Maart 2005 - 14:44

    Gijsjuh:

    Hei Joep,

    Ich zeen ut al dich bus lekker vakansie aan ut vere en sjoene foto's aan ut sjete en ich moog lekker op sjoel get nao boete zitte stare wie sjoen de natuur van venlo is. Echt sjoen al die kleure blikskes.

    Verder is alles pallettie hie. We hubbe vriedig vergadering vanne joekskepel (kieke ofse der nog bie moogs blieve)

    Zek we zeen os!!!!
    Greetz Gijsssss

  • 15 Maart 2005 - 03:43

    Joep:

    Hey beste mense, Hier in het zuiden is het allemaal ok! Na een paar dagen in Queenstown te zijn geweest, is Hayo daar aangekomen en zijn we verder gereden naar Milford sound, echt prachtig daar! Vandaag zijn we doorgereden naar Dunedin, een echte stad! Ik heb in de afgelopen 13 weken eigenlijk nauwelijks een verkeerslicht gezien, maar hier zijn er genoeg, ff wennen! Verderest gaat het dus allemaal perfect!

  • 16 Maart 2005 - 12:29

    Michiel:

    enne joep hub se al fotos gekregen van de carnaval ik zit nu ziek thuis kon echt niet meer was zaterdag naar outblast geweest een hardcoreparty wat trouwens erg gaaf was maar de volgende dag had ik mijn verjaardag dus heb ik niet kunnen slapen en de volgende dag was ron jarig dus weer laat en nu ben ik ziet maar ja ei maar de mzzl he grs
    michiel

  • 18 Maart 2005 - 08:14

    Anton Maris:

    Hey Joep,

    stuk gezelliger zo, nu Hayo ook aan het mee reizen is. Zou jij kunnen melden aan lambal dat hij even contact met mij of Loes opneemt betreffende de rondreis in Thailand. Zondagochtend 2 april komen we aan in Bangkok en vanf daar moeten we het reisplan gaan bepalen. In ieder geval zo snel mogelijk richting de eilanden.... Ga je trouwens nog een super 12 rugbywedstrijd bekijken. Zag dat de Hurricanes goed bezig zijn voor NZ. Kom jij ook nog richting Thailand?

    Groet Anton

  • 19 Maart 2005 - 19:08

    Ivo:

    Hey joep,

    Hoe is het? Vast niet leuk als je je bedenkt dat je het laatste blok weer naar school moet?
    Ik blijf hier nog ff genieten :-)

    We drinken eind juli wel een biertje in Den Bosch

    (ps begin vrijdag met mijn duikcursus)

    gr Ivo

  • 20 Maart 2005 - 01:56

    Mieke:

    ha joepie!
    ik kom net van sjaen terug. die jonge van je school waren er ook weer stef en ik hebben ze weer nieuwe woorden aangeleerd haha!! nog veel plezier daar groetjes mieke

  • 20 Maart 2005 - 06:52

    Aag Van Dingenaas Sef:

    Hi Joep,
    Ik zie dat je al een beetje dichter bijkomt
    Mijn telefoon is Tauranga
    5431038. Laat me even weten welke dag dat jekomt,
    Have a good time Joep,
    Ik ben hier, A H.Laan,
    See you Aag...

  • 20 Maart 2005 - 16:42

    Luuk Adams:

    Daag Joep,
    Ich zeen desse ut sjoen hubs doa in noew zielandj. Mer hub se auch wal get gelierdj doa of allein mer vakantie geveerdj, as ich die foto's zoea bekiek. Hie in Naer oppe waog begintj ederein noe weer op het veldj te wirke.

    De groete nog en ich haop desse de waeg nog truuk wits

  • 23 Maart 2005 - 20:16

    Gerrie:

    Heej joep. Je pakketjes is afgelopen vrijdag al aangekomen. Mam zei dat net, had ik niks van gemerkt. Amuseer je nog daar, hier begint het echt voorjaar te worden!!!

  • 23 Maart 2005 - 20:50

    Wiel:

    Hoi Joep,
    Gerrie heeft 't al aangekondigd; Het begint voorjaar te worden!
    Zelden meegemaakt dat we rond deze tijd zonder te "knoeien" mest kunnen uitrijden en de grond bewerken. Dinsdag is het allemaal begonnen, en binnen 24uur was de grote klus geklaard! Zowel de vaste mest als de 9biologische) drijfmest van Tomassen uitgereden, én geploegd met vorenpakker (door de loonwerker...)
    Vandaag (woensdag) met de spitmachine de kopakkers bijgewerkt, en vanmiddag al het grootste deel van de aardappelen gepoot. Morgen gaan we door, direct de uien erachteraan, en ook de eerste groenteplanten de grond in.
    Ik stuur je nog apart een mail om wat extra uitleg te geven, want dat zal de meesten niet echt interesseren....
    Kortom, het seizoen is weer begonnen.
    Trudelies heeft net nog foto's gemaakt van jouw abrikozenboom die nu volop in bloei staat! Ik stuur ze je nog.
    Veel plezier op het Noorder-eiland, en doe Aag de groeten van ons.
    Tot later,

    Wiel

  • 26 Maart 2005 - 22:34

    Aag:

    HiJoep en je vader Wiel
    Je moeder Trudelies oome Peter En Mieke van Tom Piet van Toon En allen van de"heemkunde" een Zalig Pasen Vanuit New Zealand VanAag van Dingenaas Sef,
    Keep them mails Coming,
    See You soon Joep ,,

  • 01 April 2005 - 12:20

    Kempe Oet Roggel:

    Joeperdepoep

    doe hubs het mer goot jong.
    Amuseer dich mer goot. Det duise mer ins.

    Gr Kempe

  • 03 April 2005 - 19:34

    Mariet Vlot:

    Hallo Joep,
    van mam heb ik gehoord dat je in Nieuw Zeeland stage loopt.Zo te zien op je site is 't er prachtig.Je komt toch nog wel terug he?Ik wens je een fijne tijd met veel werkplezier.

    Tot ziens Joep en de groetjes van Mariet Vlot.
    Jouw juffrouw van de kleuters uit groep 1.
    Schooljaar 1988/'89

  • 03 April 2005 - 22:40

    Aag Van Dingenaas Sef:

    Hi Joep,
    Ben je goed aangekomenJoep
    En had je je vrienden nog getroffen in Palmerston
    North? Ik heb je bezoek erg gewaardeerd. Alleen jammer dat je niet een dag langer kon blijven.
    Ik had je graag die Mis van Tom laten horen, maar ik wist dat ik dan weer zat te grienen . En dat was niet leuk voor jou,
    Joep ik wens je nog een paar gezellige weken in New Zealand'Vader Wiel en moeder Trudelies veel groeten van ons, en je mag trots zijn op Joep, Ik hoop dat het hem goed gaat in de toekomst,
    Groeten van Aag...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Renwick

Joep
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 104160

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: