hehe, eindelijk vakantie! - Reisverslag uit Renwick, Nieuw Zeeland van Joep Bool - WaarBenJij.nu hehe, eindelijk vakantie! - Reisverslag uit Renwick, Nieuw Zeeland van Joep Bool - WaarBenJij.nu

hehe, eindelijk vakantie!

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

04 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Renwick

Nou hier zit ik dan, op mijn laatste werkdag voor mijn "vakantie" in het kantoor te zwoegen om iets klaar te krijgen voor school. haha valt wel mee, ik heb het zinnetje: No worries mate me dan ook al helemaal aangeleerd. Alles komt goed dus. Nou wat heb ik de afgelopen 2 weken nog gedaan.... We zijn begonnen met druiven plukken, maar dan druiven waarop valse meeldauw zat. Na enkele dagen zijn we hiermee gestopt. Nu zijn we bezig met het plaatsen van de netten op de wijnstokken. En daarna moeten deze netten allemaal geclipt worden, een erg leuk werkje, net zoals prei poten (voor degene die weten hoe leuk ik prei poten vindt). De druiven beginnen allemaal te kleuren, de pinot noir en de pinot gris dan (de enige blauwe druiven). En dat trekt nu allemaal de vogels aan. Het is hier dan ook echt net een oorlog. Overal in de hele vallei hoor je knalapparaten afgaan. Ze zijn hier ook begonnen met bird scaring, en echt ze schieten op alles wat vliegt, merels, lijsters, spreeuwen en de rest, achja zeggen ze hier, die vogels zijn toch niet "native", kortom die horen hier niet thuis, achja... vorige week zaterdag ben ik naar een rodeo geweest, was wel aardig, maar niet super, er waren geen grote stieren wat ik aan het denken was! Verderest had ik een erg saai weekend!

Ik heb afgelopen donderdag ook mijn duikdiploma gehaald, eindelijk!! Ik heb zwemvliezen, duikbril en een snorkel gekocht, dus dan kan ik ook alles onder water een beetje bekijken!
Morgen vertrek ik, ik ga eerst naar Nelson, daar eens rond kijken en eens een goede avond uit, dat heb ik al zo lang niet meer gedaan! Daarna ga ik via de westkust naar het zuiden. Ik hoop dat het mogelijk is om jullie eeen beetje op de hoogte te houden. En als dat niet kan, ja, dan hebben jullie pech gehad! haha. Ik kom hier op het bedrijf op 4 april weer terug om hier dan 2 weken mee te helpen met de grape vintage, de druivenoogst, iedereen zegt dat het de beste tijd van het jaar is, dus ik kijk er al naar uit! En dan, na 2 weken zal ik helaas terug gaan naar huis, achja, kijken wat daar te doen is! Nou mensen tot de volgende keer! hojje worruh!

ps. is het echt zo koud en zoveel sneeuw daar in Nederland, dat ik nu weer eens een echte winter moet missen.... vind ik echt jammer, meen ik echt. Maar 28 graden op een dag in maart is ook wel kikke!

  • 04 Maart 2005 - 13:38

    Miekie:

    Heej Joep!
    Neem je ook een lekker flesje wijn voor mij mee als je terug komt? Wanneer ga je het zonnige nieuw-zeeland eigenlijk verlaten? Het zonnetje en de temperatuur mag je trouwens ook wel mee nemen hoor! Het is hier echt ontzettend koud, op plaatsen heeft het vannacht 20 graden gevroren! Fijne vakantie!!
    Groetjes uit de noordelijke helft van de leukste provincie van Nederland..

  • 05 Maart 2005 - 20:51

    Joep Zelf:

    20? En dat moet ik missen, verdorie. Achja, volgend jaar zal het er wel 22 vriezen! Ik ben op het moment in Greymounth, en echt iedereen had het me al verteld, maar hier in de westkust is echt niks te doen, en het weer is er slecht! hahaha. Morgen ofzo ga ik verder naar het zuiden, naar Wanaka en daarna queenstown. De groetjes en veel warmte vanuit hier! haha

  • 07 Maart 2005 - 20:26

    Aag:

    HiJoep,
    ben je nog even goed in contact met jouw site?
    Ik hoorde vanmorgen dat het aan het dooienis in Holland, hoe gaat met de vacantie ? het weer schijnt niet zo goed te zijn. Hier hadden we nog 23 gisteren, Je foto's zijn erg goed , Have a good time Joep , Look after yourself, see you Aag

  • 08 Maart 2005 - 07:15

    Pienjo:

    Hee Joep,
    Echt gaaf joh! Die foto`s en alles, das echt een ruige stage voor jou man. Damn, al doet de omgeving een beetje onder voor Rijkevorsel hoor. Nee, geintje ;). Nog veel plezier daaro en tot ziens.
    Gr pien

  • 08 Maart 2005 - 12:02

    Anton Maris:

    Hey Joep,

    Doet me in ieder geval goed te horen dat hebt reuze naar je zin hebt. Zit er voor jouw nog een bezoekje in naar het Noorder-Eiland tijdens je vakantie? Over een kleine 4 weken vertrek ik met mevrouw van kei voor 3 weken naar thailand om daar met de Feyter rond te gaan reizen. Eeens even lekker tot rust komen en vol eten aan alle lokale lekkernijen. Ook maar eens mijn paddy gaan halen denk ik zo. Ik verwacht je trouwens wel op het rugbyveld in DB binnenkort... Om de kilootjes er weer af te trainen bedoel ik dus!!!
    Het ga je goed.

    Groet Anton

  • 09 Maart 2005 - 06:17

    Joep Zelf:

    hey hallow, Ik ben op het moment in Wanaka, en het is hier echt super mooi. Het is een beetje zoals oostenrijk/zwitserland in de zomer, denk ik(ben er nog nooit geweest in die tijd...). De westkust is echt bagger, alleen de gletsjer bij franz jozef is echt gaaf, daar ben ik ook op geweest! Foto's volgen nog wel. Daar is mijn foto-toestel wel op de grond gevallen, en nu mist mijn knopje om foto's te maken. Ik heb er nu een punaise ingeduwd (jaja die van de familie van de Bool zijn vindingrijk!b haha. Helaas heb ik geen foto's gemaakt van de route van Haast tot Wanaka was echt schitterend! precies zoals in de lord of the rings. Morgen ga ik naar queenstown, of ik ga bungee-jumpen, ik weet het nog niet.... En zekers ga ik naar het noorder eiland, heb aardig wat mensen wat ik inmiddels moet gaan bezoeken daar! hahah. Nou mensen de groete daar!!

    Joep

  • 12 Maart 2005 - 22:26

    Urwin:

    super cool veel plezier met je vakantie! best interressant he die fermemtatie met de druif ;) groetjes uit den bosch urwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Renwick

Joep
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 104161

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: