weer een weekje verder!! - Reisverslag uit Renwick, Nieuw Zeeland van Joep Bool - WaarBenJij.nu weer een weekje verder!! - Reisverslag uit Renwick, Nieuw Zeeland van Joep Bool - WaarBenJij.nu

weer een weekje verder!!

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

25 Januari 2005 | Nieuw Zeeland, Renwick

jaja hier ben ik weer!! Na een weekje bladeren plukken, maar ook wijnstokken moddeleren enzo ben ik uitgenodigd om met Dave, de marketingmanager van mijn stagebedrijf en nog een hele groep andere mensen van een andere winngaard mee te gaan vissen in Kaikoura. Het begon vroeg, om 5 uur werd ik hier opgehaald, en om 7 uur vertrokken we met de boot. Eerst gingen we wat kreeften vangen, hiervoor hadden ze van te vorne al vangkooien voor uitgezet. Na 3 kooien opgehaal dte hebben, hadden we een heel zooitje kreeften bij elkaar. Daarna zijn we gaan vissen, en jawel, ook ik ving mijn eerste kiwi-vissen!! Heel veel blue cod, is een beetje de kabeljauw van nieuw zeeland. Daarna zijn we naar een plaats gevaren waar grooper zou zitten, ik wist bijgod niet wat voor een vis het was, maar hij zou groot zijn. En jawel, ik had nog maar net mijn hengeltje uitgegooid, een paar minuten gewacht tot het hele zooitje op de bodem was (ja Peter de zee is echt diep daar) en daar stond ik met een kromme hengel, prachtig, en echt iedereen op de boot had gewoon beet!! Zo ving ik daar dus mijn eerste grooper, een beest van een meter ofzo, was nog niet eens de grootste!! Ook heb ik nog een kleine haai gevangen, maar hier heb ik helaas geen foto van. Na het vissen hebben we de vis verdeeld, en had ik voor een 5 maaltijden vis!! En een kreeft!! S\'avonds heb ik samen met Henry+Christy die zijn van Schotland een lekker maaltje vis klaar gemaakt op de barbiknoei, met natuurlijk een lekker flesje wijn. Natuurlijk een paar mensen laten schrikken met die kreeft, en om heel eerlijk te zeggen, ik vind er niks aan, kreeft, geef mij maar gewoon vis.

Zondags ben ik naar de \"farmers-market geweest. Hier stond namelijk ook een stand van mijn stagebedrijf olijfolie te verkopen. Ook waren ze op mijn advies aan het proberen artisjokken-bloemen te verkopen, die waren alle 25 in notime verkocht!! haha. Is wel leuk, dat geld wat daar mee verdiend wordt, wordt gebruikt om op vrijdag na het werk een pilsje te kunnen drinken, heb ik er tenminste ook nog wat aan. Verder heb ik een heel \"tam\" weekend gehad. Maandag waren er een man en een vrouw uit Posterholt hier in het hostell, dus ik heb weer eens lekker \"plat\" kunnen praten, daar was ik wel weer eens aan toe!! Morgen ga ik een dag werken in Havelock, in de tuin van een van de huizen van de eigenaar, ik ben benieuwd, het moet er erg mooi zijn. Dus we zullen zien! Ik hoorde dat de \"bontje aovendj\" erg goed was?? En dat onze carnavalswagen ook een groot succes wordt, stuur me anders maar een seen paar foto\'s, als iemand foto\'s stuurt, kunnen die beter naar dit adres gestuurd worden, daar heb ik meer plaats: 850207541@hasdb.nl

Al mijn fanpost kan trouwens naar dit adres gestuurd worden(als iemand daar behoefte aan heeft.....)

Joep van de Bool
Watson\'s way backpackers
P.O. box 82
56 Highstreet
Renwick
New Zealand

De groetjes daar!!

  • 25 Januari 2005 - 06:34

    Pool:

    ha die joep. ik hoor het wel dat je nu wel lekker kunt vissen. het is daar wel lekker weer zeker. hier nie, mar ik zit toch de hele dag binnen op kantoor. mijn opdracht gaat al best lekker denk ik. en ben jij al aan het verslag bezig? binnenkort weer lekker zuipen mee carnaval. (ohja dat heb je daar niet hahaha.)wij hebben wel een ruige wagen mar dat laat ik nog weleens zien met wat foto\'s. groetjes en nog lekker vissen daar ehj.

  • 25 Januari 2005 - 11:11

    Roel Custers:

    Hey Joep,

    Hubse auch al get vrouwluuj getroffe? Ich huer dich allein mer euver visse. Of geisse met die vrouwluuj auch op een biologisch verantwoordje meneer om? Met anger weurd: veul sjoefele en weinig spuite.;-)

    groete van de kroketteman

  • 26 Januari 2005 - 05:17

    Joep Zelf:

    ha mense,
    Nee ik ga niet alleen vissen, ga hier ook oppe tijd wel eens een pilsje pakken in de pub of de nightclub. Maar het is niet echt super hier dat uitgaan, door de engelsde invloed gaat hier alles veel te vroeg dicht, en ik heb ook nog geen echte May van Nieuw Zeeland kunnen vinden hier in de pub\'s maar ik zal zoeken, en zal vinden. Vandaag heb ik gewerkt in de tuin van een van de huizen van de grote baas, de eigenaar. In de Marlborough sounds voor de degene die het wat zegt!! Wat een keet!! Niet normaal zo groot en luxe. Daar een beetje onkruid uit de tuin getrokken. Hoorde ik op een gegeven moment een paar wilde geiten mekkeren in het bos. Ik naat Scot, een van mijn collega\'s. Hij had zijn geweer bij zich, dus ik hem zeggen, van d\'r zitten geiten in het bos. Ohh zegt hij, weet je hoe om te gaan met een geweer? ja, ohh pak hem maar in de truck en probeer er maar een te schieten. Ben ik daar onder werktijd ff een uurtje op jacht geweest. Maar niks geschoten, maar het was evengoed lache!! Dat zou in Nederland dus nooit gebeuren he! Morgen ga ik eens aan mijn opdracht beginnen voor school heb ik me zo voorgenomen. Dus we zullen zien!! groete, see ya all!!

  • 26 Januari 2005 - 13:25

    AnnA:

    Hej Joep,

    ik moet zeggen dat ik het nog steeds enrom naar mn zin heb hier op mn stage. Vandaag gaan we skien tot en met t weekend, dus ik heb t echt niet slecht getroffen. Net weer een berichtje gelezen in de metro dat 3 glazen alcohol per dag best moet kunnen voor een vrouw en 4 voor een man, je hebt dan dertig procent minder kans op ouderdomssuikerziekte en jaja het verhoogt je gezonde cholesterol gehalte. MAW we mogen gewoon blijven doordrinken. Ow en deze week zitten er bij de nieuwe revu wietzaadjes met handleiding om ze te laten groeien, dus das natuurlijk het ultieme souvenir vanuit Nederland en Greg stuurt ze dan ook naar me op voor mn collega\'s hier. Kunnen ze een mooie plant kweken voor op de vensterbank, hahaha.
    Tot de volgende keer,

    x An

  • 26 Januari 2005 - 23:53

    Aag:

    Hi Joep,
    Ich ben blie desse noe toch get gevange haads . het is good desse tet gaer duis ten kriegs se gauw genog vrinj hie ,mit jagen,en ouch visse, doon ze hie gaer, Joep ich hoap desse doa eine fridge hubs ? anges mit det heit wear waat we hie hubben blieve ze neet zo lang good, Joep sjoan fotos .
    doe muks ze allemael jaloers, waets she waat Joep, laets se doa mer drinke, mit hearre vaselaovind, det heube ze nuidig om werm te weure,
    de groete van Aag toe alle neerse miensen veural de aojere die nog overzeen
    see you Joep van Aag..

  • 28 Januari 2005 - 11:07

    Ruth:

    Ha Joep, Alles goed?De foto's zien er leuk uit.Zo te zien heb je het goed naar je zin.
    Wij zijn volop aan de carnavalswagen aan het bouwen.Het wordt een mooie wagen en over een week is het al carnaval!Nog heel veel plezier daar! Gr's Ruth

  • 31 Januari 2005 - 02:52

    Thijs:

    Ha Joep,

    heb je geen vast nr in het hostel?

  • 31 Januari 2005 - 08:58

    Joep Zelf:

    hey thijske, neej ik heb geen vast nummer hier zo direct, moet ik vragen. Hoezo, kom je over naar Nieuw Zeeland? Het is goed vol te houden hier!!! de groetjes

  • 01 Februari 2005 - 06:38

    Aag:

    Hi Joep ,
    Van uit Neer hoor ik dat er heel wat zijn die iedere avond kijken naar Piet van Toon's nieuws van de dag, en nou naar Linken " Naar de beleveniss
    en avonturen van Joep.
    en de mooie foto's van uit
    New Zealand, Ga zo door Joep, Wie weet hoeveel er naar New Zealand willen komen,Ik wens hun allen een prettige vasten avond Groeten aan Mieke en allen van Aag " See you Joep..Aag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Renwick

Joep
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 104192

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: