was weer een prachtig weekend!! - Reisverslag uit Renwick, Nieuw Zeeland van Joep Bool - WaarBenJij.nu was weer een prachtig weekend!! - Reisverslag uit Renwick, Nieuw Zeeland van Joep Bool - WaarBenJij.nu

was weer een prachtig weekend!!

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

18 Januari 2005 | Nieuw Zeeland, Renwick

Hallo beste mensen.
Hoe was jullie weekend? Koud? haha. Ik had in de gaten dat de \"vastelaovendj\" al in volle gang is. Dat is toch echt een ding wat ik echt ga missen, verderest mis ik nog weinig van thuis om het zo maar te zeggen. Ja, oke, het lekker luie leventje in den bosch is ook wel iets.... hahaha. Na een week werken in veel te warm weer, en een veel te hete, brandende zon, had ik vrijdag om 4 uur toch weer weekend. Vrijdagavond kwam ineens een kerel uit Belgie bij het hostell, die hier met kerstmis ook was, was harstikke gezellig, alle verhalen gehoord wat hij in de tussentijd mee had gemaakt enzo. En een paar \"Leffe-biertjes\" gedronken, wat drink je anders met een Belg he!! Zaterdag heb ik mijn was gedaan!! jaja! En daarna ben ik samen met iemand anders naar de Zee gegaan, naar Whites Bay, echt prachtig, zie de foto\'s! Het was zo warm dat de weg gewoon helemaal aan het smelten was!! s\'Avonds ben ik samen met 2 jonge studenten uit Maastricht nog naar de pub geweest voor een biertje, maar die sluitte de deur ook weer eens veel te vroeg! 11 uur! gvd! Zondag ben ik na lekker uitgeslapen te hebben, maar eens naar de Wairau river gereden, met het doel een forel te vangen, het is echt prachtig daar, maarja, ik had geen geluk. Omdat het nog vroeg in de middag was, ben ik maar doorgereden naar st. Arnaud, waar ik een paar weken geleden ook al een keer was. Nu ben ik naar Lake Rotoroa gegaan, daar zouden dikke forellen zitten! Ik heb er een gezien die interesse had, maar toen zag die mijn \"gespierde\" beentjes in het water, en hij maakte rechtsomkeer! Niks dus weer! Maarja. Toen ben ik een beetje in de zon gaan zitten. Op een gegeven moment kwam er een kerel zijn boot in het water laten. Ben ik met hem aan de praat geraakt. Hij bleek voor zijn beroep jager te zijn voor de staat. Topen vroeg hij me of ik zin had in \"a ride with the boat?\" Tuurlijk!! heb ik mooi een hele rondleiding gekregen over het hele meer en uitleg over al het wild en vanalles! En wat vistips! haha. Was dus een zeer geslaagde, en goedkope zondag!! Nu is het gelukkig iets frisser, het waait wat meer. Ook hebben we wat ander werk moeten doen, moet ook gaan maaien, met de trekkers, beter dan leaf plucking!!! hahaha. Ik plaats ook nu weer wat foto\'s, de groete daar!!

Joep

  • 18 Januari 2005 - 09:35

    Gemma:

    Joep joep, wat een sjieke verhalen! En als ik die foto\'s zie moet ik toch zeker nog een keer met Rene naar NZ toe komen! Maar zoals je ziet hou ik je site toch braaf goed in de gaten...
    Veel plezier daar nog..

    Greetz Gemma

  • 18 Januari 2005 - 10:07

    Löbbes:

    Hey Joep!
    Ben na je smsje meteen gaan kijken naar je foto\'s :) Had toevallig een tussenuur op mijn stage (hoef nog maar andere halve week, gelukkig.) Ga de volgende stage denk ik ook maar in het buitenland doen, want hier regent het natuurlijk weer :( Blaas eens wat goed weer deze kant op!

    Nou de groetjes en een dikke kus!
    Lobke

  • 18 Januari 2005 - 10:44

    Tiet:

    Hej Joepke! Hoe gaat het dan met jouw? Ik zie aan de foto\'s dat je je wel vermaakt, vette bak trouwens. Ben met lobke een weekend naar Barcelona geweest.Was errug mooi daar en erg gezellig... Barcelona verbleekt bij jouw foto\'s... Hier in Neer is alles rustig. Het enigste andere is dat ik bij pa het huis uit ben, eindelijk rust! We houden contact. Moet nu weg want heb nu een tentamen!!! Joepke Mazzel.

  • 18 Januari 2005 - 16:59

    Yvonne:

    Hee joep!!
    Wat is het mooi daar!!
    Echt hele mooie foto\'s.
    Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt!
    Liefs yvonne

  • 18 Januari 2005 - 17:16

    Bas:

    Joep, väöl plezeer dao. Zals de vastelaovendj waal miise, he? En terecht, wnat hae is noe al geweldig. Dit weekendj Bontje Aovendj, Mer ja,genog jaloers gemaakt. Mer ja, doe maaks os auch jaloers mit die prachtige foto\'s. Groete en väöl plezeer nog!

  • 18 Januari 2005 - 18:05

    Dimphy:

    hey joep! leuk man die site, zodet wea hie in naer auch nog get mit kriege van dien reisje noa NZ. Enne... as de keartjes veur de zwarte cross te kriege zeen, neme we der dich auch wal unne mit huur ;)
    Amuseer dich doa nog!
    groetjes Dimphy

  • 18 Januari 2005 - 18:27

    Ger:

    Vanuit een wit Neer moet je de groeten hebben van die van de Hammermolen.Vis genoeg zo te zien en te lezen,maar schijnbaar zijn ze jouw te vlug af.Prima foto\'s wat je laat zien maar wanneer laat je eens zien welke vogels daar zitten. Volgens mij vermaak je je prima zo ,en ik kan je geen ongelijk geven.Die bergen op de foto\'s moet je die nog allemaal beklimmen?Ik zie het wel.Nog veel plezier en alvast alaaf. Ger en de kindjes

  • 18 Januari 2005 - 20:47

    Wim Van Tom:

    Ha Joep,
    Prachtig, die site over je reis. Elke dag effe kijken wat je allemaal meemaakt.
    Zaterdag \"Kets\" nog horen spelen, ze missen je Joep, dat kun je horen.
    En wat het vissen betreft, die palingen van jou zijn de eerste vissen die ik dit jaar zie (m.a.w hier is het vissen ook shit!)Vang ze.
    groetjes, Wim

  • 19 Januari 2005 - 07:34

    Eddy En Anke:

    Ha joep,
    Whaw, wat klinkt dat allemaal goed. Smeltend asfalt.... daar hadden wij afgelopen weekend geen last van: Er-weekend bij de fam. Ebbers in Dedemsvaart (bij Zwolle pfff): aan de voorkant verbranden van het kampvuur en de achterkant stiekem bevriezen (ong. -4 graden). Maar wel ouderwet gelachen en gedronken. Op zaterdagmiddag boerengolf gespeeld, dwars door de weilanden daar, erg leuk! He, hou ons op de hoogte van je spannende verhalen, dan ga ik nu weer aan het werk.
    Groetjesssss

  • 19 Januari 2005 - 08:55

    Aag:

    Hi Joep, Leuk dat je weer een ander verhaal hebt , En ook nieuwe fotos . Ze zijn erg duidelijk. de palingen waren een goeie maat . krijg je geen zin om terug te gaan Joep , als je de vasten avond fotos ziet? maar wij hebben het hier lekker warm had het gesneewd in Neer iemand praate van wit in Neer? Wim van Tom , de
    groeten van tante Aag ,,
    See you Joep ,,Aag\"

  • 19 Januari 2005 - 17:13

    Rob:

    hey joep,enne ben je het vissen verleerd. dat kan toch niet.heb je al met wat \"lokvoer\" geprobeerd zoals vroeger,haha. als het niet zo ver was, waren we je wel effe komen halen. net zoals met poolse stage. mocht je niet een keer mee gaan jagen van die kerel? normaal krijg je alles voor elkaar. ik zal een kaartje regelen voor de zwarte cross.wij hebben hier natte sneeuw en zo! dus geniet maar van het goede weer. groeten en veel plezier daarachter.

  • 20 Januari 2005 - 02:05

    Joep Zelf:

    hey mense!! goed dat het Er-weekend zo goed was, weet nog niet of ik met het 2e weekend meekan, ben dan namelijk net 2 dagen thuis....
    Ik heb gister het boekje \"learning trout-fishing\" gekocht, nu moet het wel goedkomen.... Ach alle begin is moeilijk zeggen ze wel eens. Maar sneeuw in Neer? stuur eens een foto haha. wil ik wel weer eens zien!! Als ik sneeuw wil zien hoef ik ook niet ver te gaan, de southern alps liggen hier niet te ver vandaan, sneeuw op de toppen!! Zijn trouwens ook een paar ski-gebieden hier, misschien iets voor volgend jaar rob en de rest? haha. Zien wel. de groete daar!!

  • 21 Januari 2005 - 06:33

    Aag Van Dingenaas Sef:

    Hi Joep . Had je de aardbeving gevoeld van morgen het was meest in Wellington maar toch ook in Blenheim, Ik moet die dingen niet , je weet niet wanneer dat schudden op houd als dat eenmaal begint. wel Joep de druiven zullen er nog niet van af vallen, See you Joep van Aag,..

  • 21 Januari 2005 - 08:04

    Joep Zelf:

    ja hoorde het dat er alweer een aardbeving was, de tweede al deze week. We hebben er hier niets van gevoeld, in wellington wel zag ik op de tv. Morgenvroeg, om 5 uur wordt ik opgehaald. We gaan in Kaikoura vissen op de zee!!! Ben benieuwd!! groetjes

  • 21 Januari 2005 - 08:42

    Anton Maris:

    Hey Joepje,

    Doe je ook nog wel eens wat anders dan van het leven genieten? Goed te horen dat je het reuze naar je zin hebt. Nu je alle liefde en aandacht aan die druiven geeft mag ik aannemen dat dat vocht ook nog te drinken is? Ben zelf helaas niet op het Zuidereiland geweest maar aan je foto\'s te zien moet ik nog een keertje terug, al dan niet voor mijn werk...
    Wanneer ga je trouwens jagen? Ben onlangs weer in duitsland geweest op grofwild. Geniet ervan enne spreek je weer..

    Groet Anton

  • 21 Januari 2005 - 19:26

    Je Liefste Zusje Conniej:

    hey joep
    het kan niet dat je niet dat je weinig van thuis mist. Mij mis je zeker wel geef maar toe!!!:P Maar ik vind het wel mooie foto\'s die je knipt en leuke verhalen die je schrijft. Ik hoop dat je nog veel schrijft.
    gr\'s xxxxjes je lieve zusje connie

  • 22 Januari 2005 - 06:40

    Joep Zelf:

    Hey de Maris!
    Ik ga deze week eens bij een van mijn collega\'s vragen of ik eens een keertje meekan, die gaat altijd op herten en wilde zwijnen jagen hier. Hopen dat het mogelijk is, lijkt me super! Wat kunnen schieten daar bij onze oosterburen? Ben je al voor je jachtakt aan het gaan? de groeten!

  • 23 Januari 2005 - 20:22

    Henk:

    Hoi Joep,

    Ik begrijp dat je het wel naar je zin hebt daar, biertjes drinken met Belgen en Maastrichtenaren enzo. Leer je ook nog iets van het werk ?
    Misschien heb je al gehoord dat ik ook eindelijk weer werk heb ? Ben 3 januari begonnen bij een importeur/kweker/exporteur van rozenstruiken, klimplanten en fruitbomen.
    Of het bevalt kan ik nog niet zeggen, het gaat moeizaam. Maar ik heb geen keus en dus zal ik me hierin vastbijten en er iets van maken.
    Sjoefele en gaeje zal jij moeten doen komende zomer !
    Maak er nog een onvergetelijke tijd van daar down under en tot ziens. Henk

  • 23 Januari 2005 - 22:41

    Peter Dorssers:

    Hoi Joep,

    Jij gaat vissen naar Kaikoura. Oppassen dat je geen potvis aan de haak slaat want de zee is er meer dan een kilometer diep. Ik heb Opa je verhaaltjes en een aantal reacties voor gelezen. De TV ging er vooruit. Hij gaat in julie weer op vakantie naar de Dominicaanse Republiek met Hans en Veronica. Er zijn een paar kleine aardbevingen geweest heb ik begrepen. NZ is europa in een nutshell en daar horen ook aardbevingen bij. Ben naar de bonte avond geweest. Was best leuk net zoals andere jaren.

    groetjes Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Renwick

Joep
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 104191

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: