eindelijk zomer!! - Reisverslag uit Renwick, Nieuw Zeeland van Joep Bool - WaarBenJij.nu eindelijk zomer!! - Reisverslag uit Renwick, Nieuw Zeeland van Joep Bool - WaarBenJij.nu

eindelijk zomer!!

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

13 Januari 2005 | Nieuw Zeeland, Renwick

Hoi daar!! hehe, het heeft even geduurd, maar nu is het echt zomer! Tenminste voor zolang het duurt, je weet maar nooit hier in NZ! Gister en vandaag was het hier iets van 28 graden, lekker dus!! Afgelopen zaterdag ben ik naar de speedway geweest, was wel aardig om te zien, is mooie dan in Nederland, omdat deze op een zandbaan gehouden wordt, wel veel stof enzo. Zondag ben ik wat rond gaa rijden, naar een boerenmarkt hier in het dorp gewees. In de middag ben ik gaan vissen, echt in prachtige riviertjes, zo helder!! De Neerbeek is er maar een modderstroom tegen!! Maarja niks gevangen... Doe toch iets verkeerd!! Daarna ben ik verder gaan rijden. Na een tijdje rijden kwam ik een bordje tegen waarop stond: Lake Chalice, dus ik dacht, hey lake=water=vissen, het was maar 22 km. Ik aan het rijden. Op een gegeven moment werd het een gravelweg, ging nog wel. Maar op een gegeven moment werd de weg smaller en stijler. En op een gegeven moment was ik dus een berg aan het beklimmen met mijn poepbruine autootje, die maar op 2 wielen aangedreven is, en niet al te veel \"onder de kap\" heeft. En het ergste was dat ik me niet kon omdraaien!! Op een gegeven moment zat ik dus in de wolken!! Zo hoog!! En het begon te regenen! Toen werd het toch een beetje te gek, na een tijdje rijden in de eerste versnelling, hoger kon niet. Kon ik me toch ergens draaien. Toen ik weer helemaal onder was, had ik alles nog, alleen mijn auto had een \"sportgeluid\", dce uitlaat kapot. Maandag op zoek gegaan naar een nieuwe. Vroegen ze me 120 dollar voor een nieuwe en het erop zetten. ff gevraagd wat alleen de uitlaat koste: 62 dollar!! Dus ja, gelukkig kan ik een beetje bakken en braden met eeen lasapparaat, en jewel, hij doet het weer normaal!! gelukkig! Nu op het moment ben ik nog steeds aan het bladeren plukken in de wijngaard, het begint een beetje saai te worden, hopelijk kan ik snel genoeg eens met mijn opdracht beginnen!! Verderest gaat alles goed hier!

Leuk dat er zoveel mensen reageren! Voor degene die nog nooit hier zijn geweest, zorg dat je een keertje hier komt, echt mooi! Wim, hier is het prachtig vissen, echt wat voor jou!! De groeten daar!

Joep

  • 13 Januari 2005 - 06:28

    Paul:

    ha die joep. het gaat dus wel lekker daar in NZ. en het rond rijden daar dan dus ook echt een avontuur zijn net als in Polen. ik had nog post gehad van de HAS. ze zaten te zeiken over onze Europa opdracht met die regeltjes enzo. de antwoorden moesten opnieuw uitgetypt worden en er was met rood vanalles aangestreept. mar ik snap ok nie goed wat er allemaal aan moet gebeuren.
    PS. probeer effe snel deze week nog te betalen. ik moet deze week mijn vakantie betalen.
    groetjes en veel succes daar Paul Horevoorts

  • 13 Januari 2005 - 06:38

    Wolly:

    Hey Joepie!!
    Ik zag dat je al een paar mooie foto\'s had gemaakt. Ik ben best wel jaloers dat jij daar in NZ zit en ik hier op een kantoortje in roermond. Maar over die foto\'s: Je hebt er ook bergen op staan met sneeuw bovenop, je moet daar eens even gaan kijken of je daar een beetje fatsoenlijk kan skien en of daar een \"prins van oranje-bar\" is. Anders kunnen we misschien volgend jaar wel naar NZ komen om een week te skien. Lijkt me kei vet daar. maar goed genoeg gezanikt. Ik wens je het beste daar en we zien ons.

  • 13 Januari 2005 - 06:39

    Wolly:

    Hey Joepie!!
    Ik zag dat je al een paar mooie foto\'s had gemaakt. Ik ben best wel jaloers dat jij daar in NZ zit en ik hier op een kantoortje in roermond. Maar over die foto\'s: Je hebt er ook bergen op staan met sneeuw bovenop, je moet daar eens even gaan kijken of je daar een beetje fatsoenlijk kan skien en of daar een \"prins van oranje-bar\" is. Anders kunnen we misschien volgend jaar wel naar NZ komen om een week te skien. Lijkt me kei vet daar. maar goed genoeg gezanikt. Ik wens je het beste daar en we zien ons.

  • 13 Januari 2005 - 06:39

    Wolly:

    Hey Joepie!!
    Ik zag dat je al een paar mooie foto\'s had gemaakt. Ik ben best wel jaloers dat jij daar in NZ zit en ik hier op een kantoortje in roermond. Maar over die foto\'s: Je hebt er ook bergen op staan met sneeuw bovenop, je moet daar eens even gaan kijken of je daar een beetje fatsoenlijk kan skien en of daar een \"prins van oranje-bar\" is. Anders kunnen we misschien volgend jaar wel naar NZ komen om een week te skien. Lijkt me kei vet daar. maar goed genoeg gezanikt. Ik wens je het beste daar en we zien ons.

  • 13 Januari 2005 - 06:40

    Wolly:

    Hmmm. das vreemd. Ik en mijn computer zijn volgens mij niet het beste duo. Sorry

  • 13 Januari 2005 - 10:17

    Pieter:

    Heej joepke, Zo te zien heb je het goed naar de zin. Net ff alle fotokes bekeken en het zicht is inderdaad prachtig. Dat hebben we hier in den bosch niet. Ha ha ha. Heb je daar in de streek nog wat van Akkerbouw of niet? Als akkerbouwer natuurlijk altijd op zoek naar het paradijs op aarde. Alee nog een goede tijd daar en tot ltr.

  • 13 Januari 2005 - 10:21

    Jos Stienen:

    Bij jou is het zomer en hier is het bijna lente.
    Leuke vrouwen gezien?

  • 13 Januari 2005 - 18:03

    Gerrie:

    Heej joep!
    Leuk van dat smsje! Ja op p&m hebben we 1ste prijs presentatie gemaakt, had je niet gedacht he!haha!We zijn nu echt volgeboekt tot de carnaval,haha! Nee maar hier is alles goed, het is nu donderdagavond,niet aan het werken,gek he!Jij hebt trouwens ook een brief van de has gekregen met allemaal rode strepen door je opdracht,mam had er ff ingekeken!Nou ik spreek je nog wel
    groetjes Gerrie

  • 14 Januari 2005 - 03:15

    Joep Zelf:

    Weet je, ik begin die school zo moe te worden he, waarom, gek he!! Wat kunnen zie zaniken daar. Ik denk er op het moment ook maar niet aan, dat ze de grond inzakken daar in het veel te koude nederland hahaha. Hey Pool, hoe is het met jou verslag afgelopen? Zal deze week nog ff betalen, moet zo weer gaan barbequen, echt vervelend.... hahaha En Jos, nee om eerlijk te zijn, de vrouwen vallen hier erg tegen, ik denk teveel Engelse invloed haha. (ik wil niemand beledigen, is mijn mening). Maar we zullen zien!! De groetjes daar!!

  • 15 Januari 2005 - 05:38

    AAG:

    Hi Joep,Wij hadden ook 27 vandaag . Het moet niet erger worden. Joep wat had je een trip gehad daar op die grint weg wij hebben er ook eens zo voor gezeten many moons ago.
    je kunt niet meer vooruit
    en niet terug. Joep heb je al wat gestrikt groot of klein wild ? Ik had je Ome Peter een mailtje terug ge stuurd greetings van Aag
    see you\'

  • 15 Januari 2005 - 16:03

    Esther (M):

    Hey Joep, wow mooie foto\'s, een supermooi landschap!! Ik ga alvast sparen denk ik :-p grs Esther

  • 17 Januari 2005 - 10:37

    Bossch Vrouwtje ;-):

    Hey Joepie! Hier is dan mn beloofde berichtje in j gastenboek! Echt veel heb ik nie te melden, merk wel dat j het super naar j zin hebt daar, mooie foto\'s trouwens! En mis j den bosch een beetje? Hehehe.. ik spreek j wel weer op msn, doeidoei

  • 17 Januari 2005 - 12:48

    AnnA:

    Eindelijk zomer? Het voelt hier toch aan als winter met de temp niet hoger dan -5.

    Groeten vanuit Praha

  • 17 Januari 2005 - 20:34

    Hannie:

    Ha joep, heb je site gevonden. Rob en ik wensen je veel plezier daar en gedraag je. groetjes

  • 17 Januari 2005 - 21:57

    Aag Van Dingenaas Sef:

    HiJoep, Ja we hebben hier ook iedere dag zomer nou, Wel heerlijk voor de kinderen die met mam in de tent zijn kamperen tot het topje van het Noorder eiland Groeten van Aag ook voor Mieke van Tom
    van Aag..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Renwick

Joep
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1024
Totaal aantal bezoekers 104187

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: