Ik ben onderweg - Reisverslag uit Peking, China van Joep Bool - WaarBenJij.nu Ik ben onderweg - Reisverslag uit Peking, China van Joep Bool - WaarBenJij.nu

Ik ben onderweg

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

20 December 2004 | China, Peking

Gister (volgens mij, ik ben de tijd kwijt) 19 december ben ik dan vertrokken naar Nieuw Zeeland. Tegen beter weten in van iemand met een baard... (ik noem geen namen) had ik besloten om met de trein te gaan, want die maken altijd zo'n mooie reclame dat je direct in Schiphol afgezet wordt: NOT!!! Als vanouds, gold de volgende gezegde weer eens:

Al is de reiziger nog zo snel, de NS vertraagt hem wel!!

Ik zal ens even met hjet verhaal beginnen, mooi om 9 uur zat ik in de trein, terwijl ik uitgezwaaid werd door pap en mam. Tot Weert ging het allemaal goed, maar toen kregen we het bericht dat ze toch ineens aan het spoor aan het werk waren, en zodoende kon er niet gestopt worden bij Duivendrecht, dat is opzicht geen probleem. Vanuit Amsterdam centraal kom je er ook gemakkelijk! Maar na Weert werd er een man onwel, die moest eruitgehaald worden, duurde zeker 20 minuten. Heel egoistisch misschien, maar ik verrekte echt van de zenuwen, en ik was me toen al behoorlijk aan het ergeren. (Heb hiervoor nog nooit gevlogen he). Nou daarna ging het allemaal wel, maar toen we in Utrecht aankwamen, bleven we verdacht lang staan. En toen kwam de mededeling: Beste mensen, hier een niet zo leuke mededeling............. Er was wat gebeurt in Amsterdam, de trein bleeg staan. Nou ik moet zeggen, ik ontplofte net niet, maar er kwamen wel behoorlijk "vieze" woorden naar buiten om het zo maar een beetje netjes te zeggen. En toen heb ik het besluit genomen om een taxi te pakken, vanuit Utrecht, da's duur!! Poddomme, was ik 103 euro voor kwijt, maarja, ik kwam wel op tijd op Schiphol, en dat ticket was 15 keer zoveel waard, dusja....

Voor de rest ging hel allemaal goed. Het is inderdaad echt niet moeilijk om een vliegtuig te nemen. Ik ben de dag erna aangekomen in Hongkong, daar zit ik nu nog steeds. Ik heb hier een tussenstop van 13 uur. Ik heb dus vanmorgen een sighseeing-bustour geregeld, enzo ook wat van deze stad kunnen zien! Wat een stad!! Het is echt niet normaal hoe groot, en hoeveel mensen er lopen en aan het werk zijn!! Opvallend veel westerse mensen hier. Ik vond het best de moeite waard om hier rond te kijken. Over 2,5 uur gaat mijn volgende vliegtuig naar Auckland, hier moet ik nog een keer overstappen naar Christchurch, en dan kan ik morgenavond eindelijk weer een douchen in een hotel. De dag erna ga ik namelijk naar Blenheim met de trein (ik hoop een betere dan de NS) en daar zal ik dan mijn stagebaas ontmoeten, ik ben benieuwd!!! Ik zal proberen zo snel mogelijk weer een verhaal erop te zetten, en er dan ook wat foto's bij te plakken!! Mensen, hojje worruh!!

Joep van de Bool

  • 20 December 2004 - 11:25

    AnnA:

    T is natuurlijk nooit slim om de trein te pakken als je ergens op tijd moet zijn, zeker niet op Schiphol. Er is nl altijd wel iets waarom de trein niet kan rijden. Maar je bent alsnog goed aangekomen. Veel plezier deze stage en we horen nog van je.

    Greetz vanuit Praha

  • 21 December 2004 - 11:57

    Wiel (mét Baard....):

    Wie zou dat ticket dat 15 keer méér waard is, betaald hebben?
    Joep, nogmaals een goed verblijf gewenst daar beneden; We blijven je volgen (hebben sinds gisteren ADSL.... "slechts" 7 keer zo snel dan vroeger, maar tóch!)

    groet
    Wiel

  • 22 December 2004 - 12:10

    Hayo:

    Hey Joep!! Check het maar ns ff allemaal uit daaro ik vlieg waarschijnlijk begin maart naar christchurch doen we ff een biertje! Veel succes daar bis later

  • 06 Januari 2005 - 18:54

    Rob:

    Hey Joep

    Ik las je verhaal over je treinervaringen, wist je als je kunt aantonen dat je het vliegtuig niet haalt je je taxirit vergoed krijt door NS. Dus je ticket en je treinkaartje bewaren kun je bij terugkomst 103 euro verdienen

    gr rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Joep
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 104177

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: