jaja, ik ben aangekomen!! - Reisverslag uit Renwick, Nieuw Zeeland van Joep Bool - WaarBenJij.nu jaja, ik ben aangekomen!! - Reisverslag uit Renwick, Nieuw Zeeland van Joep Bool - WaarBenJij.nu

jaja, ik ben aangekomen!!

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

24 December 2004 | Nieuw Zeeland, Renwick

Hallo mensen!!

IK ben aangekomen!! jaja, dit was weer eens wat anders dan een enkeltje Roermond-Den Bosch!! Na een behoorlijk endje vliegen, nog een keer 11 uur na Hongkong ben ik aangekomen in Auckland, vrij vlug kwam ik ook langs de douane, wat me best wel mee viel. In auckland heb ik 3 uurtjes gewacht, daarna kreeg ik mijn vliegtuig naar Christchurch. Dit was echt de beste vlucht!! Echt een prachtig uitzicht over Nieuw Zeeland!! Echt iedereen die me heeft me "gedwongen" heeft om naar Nieuw Zeeland te gaan, heel erg bedankt!! Het is hier echt groen!! jaja ik weet het, jullie zien nog geen foto's!! Ik ben gister ook gestart op mijn stagebedrijf. Het stage bedrijf, het 2e grootste biologische wijnbouwbedrijf van de wereld, is echt een prachtige plaats om te werken. De wijngaarden staan in een valei, en als je 3 kilometer verder kijkt, kijk je tegen bergen van bijna 2000 meter!! Prachtig gewoon!! Na 2 dagen werken kreeg ik vandaag al mijn kerstmiscadeau! Ook hadden we een kerstmisbarbeque, lekker buiten in het zonnetje met het personeel. Dit is pas barbequen hier, lekker grote stukken vlees, met goed bier, en wijn natuurlijk!! Morgen, eerste kerstdag ben ik uitgenodigd om te komen eten bij mijn stagebaas, de bedrijfsleider, en ik heb er zin in!! Trouwens, het is echt raar, kerstmis terwijl je in je T-shirt staat! Ik ben volgens mij zelfs al een beetje verbrand in mijn nek zo te voelen. Komende week ga ik ook kijken voor een auto, ik heb vandaag gelobbyed voor een auto, en ik heb al wat contacten! Ze kosten echt niks hier! De benzine trouwens ook niet, ongeveer de helft als wat het in Nederland kost!! Maar ik ga ff douche, dalijk naar de pub met een Duitser en een andere Nederlander.

See ya mate!!

Joep

  • 24 December 2004 - 08:20

    John Beeren:

    Ha Joep,

    mocht je nog een schitterende auto nodig hebben, er staat er nog eentje (Honda Civic, sporteditie), bij mijn oude stagebedrijf in Massey, Auckland. Tegen elk aannemelijk bod af te halen (als ie nog niet gesloopt is......)!!
    Amusatie daar in NZ en prettige Kerstdagen.

    gr. John Beeren

  • 24 December 2004 - 13:39

    Kuupers:

    He Joep,
    Fijne Kerst en een Gezond 2005!! Doe de groeten aan Bas en Wout mocht je ze tegenkomen!!

    Groetjes uit Wageningen

  • 24 December 2004 - 16:17

    Peter Bouten:

    Det klinkt allemoal waal erg aantrekkelijk.. En hie regend t natuurlijk wear op Kersoavend! Mer weej zitte dalijk aug inne Pub, det blief tog t zelfde..

    Vuul plezeer nog en aug unne geweldig kers van die Kesselse boere hie..

    de Krottekop..

  • 25 December 2004 - 07:40

    Aag Van Dingenaas Sef:

    Joep ik had je toen gewaarshuwd om warme kleren mee te brengen,maar volgens jou berichten is het daar warmer dan hie Ik woon al over39 jaar in Tauranga the Bay of Plenty.

  • 25 December 2004 - 14:07

    Miens Oet Naer:

    he joepes,
    alles good dao ?
    hebbe hie net het kerst vraete op
    hoop detse het un bietje oet kins haoje.
    enne rustig aan met de chixe he???????
    groetjes

  • 25 December 2004 - 22:29

    Peter Dorssers:

    Hoi Joep,

    Wat leuk dat je zo'n mooie side heb om je doen en laten te kunnen volgen. Wat een schitterende pasfoto!.Ik moet zeggen dat ik wat in spanning gezeten hebt tijdens jou reisdagen en was blij dat je goed bent aangekomen in NZ. Ook dat NZ je al direct zo goed bevalt. Dat was voor mij geen verrassing meer.Ik voel me wel een beetje schuldig dat ik misschien ook bij diegene hoor die jou gedwongen hebben om naar NZ te gaan. Als ik jou tekst lees over NZ krijg ik weer de kriebels om dit schitterend land weer te bezoeken maar dan fietsend natuurlijk.
    Ben wel voorzichtig met de zon, goed insemeren met een hoge factor ook in de nek.

    groetjes ome peter.

  • 25 December 2004 - 23:11

    AAG:

    jOEP,Ik vind het fijn om je een beetje te volgen hier in dit mooie land. Ik kwam voor vacantie en voel me nog steeds zo,Ik kende je grootvader en oom Frans..Jij kent misschien
    mijn jongere broers,
    Tot een volgende keer,Aag

  • 26 December 2004 - 10:12

    Peter Dorssers:

    Hoi Joep,

    nog een keer. Ik zag de reactie van AAG van 26 dec. Ik heb gehoord dat ze samen met oma (Mien Hanssen) gewerkt heeft als naaister bij Wullems.

    groetjes ome peter

  • 26 December 2004 - 22:29

    De Buren:

    Ha Joep
    wij hebben eindelijk ook je site gevonden.mooi gemaakt en we zullen je de komende tijd proberen te volgen. veel plezier en succes groetjes Marga,Jan,Jeroen en Daan

  • 27 December 2004 - 04:20

    Aag:

    Ja oome Peter Ik was bij Fien van Wulms voor 3 jaar met MienHansen ,een Truus van Bugenum En laternog met To Lemmen . Ik hoorde dat Mien gestorven is. dat was een goeie tijd Ik was 17 toen ik mijn diploma kreeg. Ik vind het leuk om al die reactie te lezen. al klonk vreate erg grof. Ik hoop dat Joep zich goed gewend daar . Het is geen zwaar werk denk ik. see you Aag...

  • 27 December 2004 - 09:09

    Joep Zelf:

    Hoi Aag, wat leuk dat u zelf al reageerd, ik was aan het wachten op addressen van de familie " dingenaas sef"! Die zou ik krijgen van Connie Piepers, de dochter van Tom. Ik wil proberen om over een week of 10 een 4 weken vakantie te houden, en dan wil ik ook naar het noorder eiland komen. Hier is het goed vol te houden, direct een paar vrije dagen. Gelukkig hadden we vandaag hier mooi weer, ben met de fiets naar Blenheim geweest, zonnebril, zwembroek en sandalen kopen! Morgen ga ik samen met 2 dames uit zweden en een kerel uit Engeland mee doen met een wijntoer, dit wil zeggen met de fiets door de wijngaarden fietsen, en zo hier en daar wijn proeven. Ben benieuwd. Woensdag begin ik weer met werken, tot en met vrijdag, en dan is het alweer oud en nieuw. Misschien dat we dan naar Nelson gaan, maar dat weet ik nog niet. Ik zal ook proberen deze week wat foto's te plaatsen. groetjes,

    Joep

  • 27 December 2004 - 10:44

    Wolly:

    Hey Joepie!!!

    Ik wens je het beste daar achter. Ik hoop dat je een beetje een goeie kerst hebt gehad en ik wens je een hele goeie roetsj. Werk ze en we zien ons.

    Groeten

  • 27 December 2004 - 23:07

    Paula:

    hej Joep!It`s a pity I don`t understand duch but i hope you like in NZ!It`s a new country,other life and people.Do you remember what did you promised me?:-)greeting-Paula

  • 28 December 2004 - 08:59

    A:

    Hi Joep,
    Je hoeft mij niet met U aan te spreken Hier is het allemaal, You,Van jouw leeftijd spreken ze zeker allemaal goed English?
    wij moesten dat nog leren toen wij hier kwamen.
    En we spreken nog met een Dutch accent. maar dat geeft niet. Joep tot de volgende keer See you ,Aag.

  • 29 December 2004 - 12:25

    Gemma:

    Eeej Joep, dit klinkt zo al erg gaaf, zou wel een weekje willen ruilen, hier sneeuwt t en vriest maja, verschil moet er zijn wonne ;)! In ieder geval kei veel plzier daar maak er wat van..
    Ps. ook al kennis gemaakt met de plaatselijke vrouwelijke bevolking ;)???

    Greetz! Gem

  • 29 December 2004 - 18:20

    Wulms, T.:

    Hey lulle, ik wist laatst iets om je te zeggen, maar da ben ik weer vergeten... Jammer. Kerstmis was hier koud. Dat was het. Unne sjoene tied dao en we sjpraeke os!
    GruBen, Twan
    P.s. hebben ze daar ook wodka-cola?? :-p

  • 29 December 2004 - 21:52

    Pappa Wiel:

    Hoi Joep,
    Elke dag kijk ik wel even, maar ik mis de foto's....!
    Van erme ozel heb ik dan toch maar wat extra ruimte voor foto's gereserveerd; Het geld is overgemaakt, je ontvangt binnenkort bericht van de provider.
    Wat ik óók mis, is of jullie in NZ iets gemerkt hebben van de aardbeving op de Zuid-Pool? En dan die laatste in Azië?
    Verder een groet aan Aag van Dingenaas; Natuurlijk is mijn generatie (50ers) opgegroeid met de wetenschap dat er van een aantal families in Neer, familiegenoten vertrokken zijn naar o.a. NZ.
    Je broer Sjaak plaatste vroeger altijd nog een Nieuwjaarsgroet van de familie uit NZ in 't Naers Blaedje, maar tegenwoordig is e-mailen natuurlijk een enorme uitbreiding in communicatie. Ik vind het knap dat "you" daar op een respectabele leeftijd, veelvuldig gebruik van maakt!
    De komende maanden - zolang Joep in NZ is - blijven wij hem natuurlijk volgen, maar wil ik "you" (Aag dus) uitnodigen om ook je verhaal te doen op deze site om zo een aantal Naerse te kunnen bereiken. Wie weet wat er zoal boven komt?
    Aan iedereen een goed uiteinde gewenst; Het aftellen is begonnen....!
    Groet
    Wiel

  • 29 December 2004 - 22:08

    Je Liefste Zusje:P:

    hey joeperdepoep!!!!

    Wat kan je toch goed verhaaltjes type:P

    groetjes xxxxxx
    je liefe zusje c.

    PS.Ik mis je heel erg hard

  • 29 December 2004 - 23:31

    Aag:

    Hoe vind je het weer hier Joep? We hebben hier volop regen, we moeten het er mee
    doen wij hebben hier niks gevoeld van die aarbeving.
    what een vreeselijke toestand daar in al die
    Asian Countries Dit moet wel de grootsre natuur ramp
    zijn Zeker in mijn leven.
    Ik heb van af September de
    computer. En het lijkt wel of de wereld gekrompen is men krijgt zoveel meer
    Contacten vooral als men
    niet veel uitgaat

  • 29 December 2004 - 23:43

    Aag:

    Ze gaven me nog geen tijd om mijn groeten te plaatsen
    Wel Joep Tot de volgende keer .Greetings van Aag,
    Pappa Wiel" Ps Ik wou dat mijn leeftijd genoten met mij konden e-mailen,
    Maar die zijn er niet veel
    meer denk ik Aag......

  • 29 December 2004 - 23:46

    Piet Van Toon:

    Hoi Joep,
    zoals ik zie gaat alles naar wens. Houwen zo!
    Verder een gezond en gelukkig 2005.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Renwick

Joep
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 104188

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: